Қазақстандағы инклюзивті білім беру–мектепкедейінгі ұйымдар: әлеуметтанулық талдау
Қаралымдар: 265 / PDF жүктеулері: 433
Кілт сөздер:
инклюзивті білім беру, білім әлеуметтануы, мектепке дейінгі білім беру, денсаулығында ауытқуы бар балалар, оқытушылар, ата-аналар.Аңдатпа
МақаладаАлматықаласыныңерекшебалаларғаарналғанмектепкедейінгімекемесінде2021 жылдыңаяғымен2022 жылдыңбасындажүргізілгенәлеуметтанулықзерттеунәтижелерікелтірілген. Зерттеудесандықжәнесапалықәдістерқолданылды(сауалнамажәнефокус-топтар). Іріктеу квота болып табылады. Сауалнамаға 18 респондент қатысты (10 оқушының ата-анасы, 8 оқытушы). Инклюзивті білім беру процесіне қатысатын оқытушылармен фокус-топ өткізілді. Зерттеу инклюзивті білім беру қазақстандық білім беру жүйесіндегі жаңа құбылыс екенін тіркеді. Көптеген мемлекеттік мектепке дейінгі мекемелерде инклюзивті білім беруді жүзеге асыру қиын. Зерттеу респонденттердің инклюзивті білімге қатысты аумақтық айырмашылықтарын анықтады. Зерттеудің міндеттерінің бірі инклюзивті білім беруді жүзеге асыруға кедергі келтіретін мәселелерді талдау болды. Мәселелердің төрт тобы анықталды: ресурстық, жүйелік, ұйымдастырушылық және білім беру процесі субъектілерінің өзара әрекеттесу мәселелері. Автор өңірдің мектепке дейінгі ұйымдарында инклюзивті білім беруді табысты енгізудің негізгі міндеті осы бағытты іске асыру бойынша оқытушылардың кәсіптік даярлығын және оқу бағдарламасын ұйымдастыру қажеттілігі болып табылады деген қорытынды жасайды.