Мамандық таңдау мотивтері және ЖОО бірінші курс психолог студенттерінің құндылық бағдарлары


Қаралымдар: 144 / PDF жүктеулері: 13

Авторлар

  • И.Б. Гайворонская А.С. Пушкин атындағы Ленинград мемлекеттік университеті
  • Е.Д. Любимова А.С. Пушкин атындағы Ленинград мемлекеттік университеті
  • А.К. Нуракенова

Кілт сөздер:

студенттер, мотив, құндылық бағдарлары, өзін-өзі анықтау, өзін-өзі жүзеге асыру, өмірлік перспективалар, таңдау мәселесі.

Аңдатпа

Мақалада мамандық таңдау мәселесі, мектеп бітіруші оқушылардың алдында тұрған қиындықтар туралы айтылады. Сондай-ақ психолог мамандығын таңдау мотивтері және жоғары оқу орындары студенттерінің құндылық бағдарлары, өмірлік және кәсіби перспективаны зерттеуге құндылық көзқарастың маңыздылығы туралы, бұл өмірлік перспектива құрылымындағы құндылық бағдарларының орнына, олардың жеке тұлғаның кәсіби өзін-өзі анықтау процесіндегі рөліне байланысты. Өмірлік мақсаттар мен жоспарлар – бұл тұлғаның диспозициялық құрылымының жоғары деңгейінде болатын және осыған байланысты өмірдің жалпы әлеуметтік бағытын анықтайтын құндылық бағдарларының оқиғалы көрінісі. Осы фонда туындайтын қайшылықтар өмірлік перспективаның мазмұнды және хронологиялық аспектілерде сәйкес келмеуіне әкеледі.
Мақалада А.С.Пушкин атындағы ЛМУ-дағы психология факультетінде өткізілген зерттеу іс-шаралары және зерттеу барысында алынған нәтижелер туралы айтылады.
Зерттеудің басында университеттің бірінші курс студенттерінің мамандығын таңдау туралы хабардарлықты зерттеу мақсатында сауалнама жүргізілді. Психологтар бұл мамандықты саналы түрде таңдағаны, бірақ мүмкін болса, басқасын таңдайтыны анықталды. Екінші топ – клиникалық психологтар бұл мамандықты таңдаудың дұрыстығына сенімді және оны саналы түрде таңдағаны анықталды.
Екі топты психодиагностикалық зерттеу барысында келесі нәтижелер алынды: студенттің t-критерийі бойынша статистикалық талдаудың көмегімен екі топты талдағаннан кейін әдістемелер бойынша айтарлықтай айырмашылықтар анықталды:
1. "Әке" терминалдық құндылықтар сауалнамасы;
2. "Кәсіби қызметті ынталандыру" әдістемесі;
3. Е.Б.Фанталованың "әр түрлі өмірлік салалардағы "құндылық" пен "қол жетімділік" арақатынасының деңгейі" әдістемесі;
4. "ЖОО білім беру ортасының әлеуметтік психологиялық жайлылығы" сауалнамасы.
Бірінші және екінші топ келесі көрсеткіштер бойынша ерекшеленеді: сыртқы оң және теріс мотивациялар.
Бірінші және екінші топтардың өзіндік беделі, жоғары материалдық жағдайы, өзін-өзі дамыту, жетістігі, кәсіби және отбасылық өмірі сияқты көрсеткіштер бойынша елеулі айырмашылықтары анықталды.
Белсенді өмір көрсеткіші бойынша бірінші топ пен екінші топ студенттерінің елеулі айырмашылықтары анықталды. Психологтарда бұл көрсеткіш жоғары, бұл студенттер үшін белсенді өмірлік ұстаным маңыздырақ екенін көрсетеді.
Өз кезегінде бірінші және екінші топ студенттерінің өзіне деген сенімділік пен таным көрсеткіштері бойынша елеулі айырмашылықтары анықталды. Психологтар өздерінің білімін арттыруға, көкжиектерін кеңейтуге көбірек ұмтылады.
Респонденттердің әрбір тобында маңызды өзара байланыстар анықталып, практикалық ұсыныстар берілді.  

Жүктеулер

Жарияланды

15.03.2023

Дәйексөзді қалай келтіруге болады

Гайворонская, И., Любимова, Е., & Нуракенова, А. (2023). Мамандық таңдау мотивтері және ЖОО бірінші курс психолог студенттерінің құндылық бағдарлары. Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университетінің хабаршысы. Педагогика. Психология. Социология сериясы, 142(1), 338–352. Retrieved from https://bulpedps.enu.kz/index.php/main/article/view/332

Журналдың саны

Бөлім

Психология