Кіші мектеп оқушыларының оқыту процесін психологиялық зерттеу
Қаралымдар: 162 / PDF жүктеулері: 171
Кілт сөздер:
психологиялық зерттеу, оқу әрекеті, оқыту теориялары, іс-әрекет, білімді меңгеру, тәжірибе, танымдық белсенділік.Аңдатпа
Мақалада оқытупроцесінің тиімдібағыттары мен кіші мектеп оқушысының ақыл-ой дамуы сипатталады.Онда отандық және шетелдік ғалымдар пікірлері зерделеніп, басым бағыттарын ескеру керектігі айтылады.Психологиялық зерттеулерде кіші мектеп оқушысын оқыту барысында қолданылатын бастапқы әдіснамалық жағдай және оларды психологиялық нақтылау жолдарықарастырылған. Бастауыш мектептің ерекшелігі –оқыту мектеп бағдарламасынан бұрын мұғалімге көбірек байланысты. Оқу бағдарламасындағықойылғанталаптарменоқытутапсырмаларыкөп болса да, сауатты мұғалім мұны барынша азайтып, ықшамдап оқушыға түсіндіруге тырысады. Оқытуды психологиялық зерттеуқазіргі кезеңде оқу үдерісін басқарудың ең ұтымды жолдары мен әдістерін жүйелеп, талдау болып саналады.Оқуматериалын құрылымдық және жүйелік талдауға байланысты оқу процесінің тиімділігін арттыру мәселесі ғалымдардың назарын аударуда. Оқуүдерісіндеоқу, жазу, санау, есептер шығару сияқты қарапайым дағдыларды меңгеру енді жеткіліксіз. Бұл дағдыларды қалыптастырукеңірек және маңызды міндеттерді шешуге кіреді:Біріншіден, балаларды ғылыми білім логикасында пәндік оқытуға баулу, оларға осы ғылымныңмазмұнын құрайтын зерттелетін болмыс саласының негізгі және іргелі қасиеттерін ашу. Сонымен, оқу дағдыларын меңгеру тілді қарым-қатынас пен ойлау құралыретінде, ал қарапайым санау дағдылары –сандық қатынастарды зерттеуге айналады.Екіншіден, балаларда өзіндік міндеттері мен әдістері бар оқу әрекетін қалыптастыру. Қоғамымыздың қазіргі даму кезеңінде оқу іс-әрекетімен адам өмір бойы айналысуы керек. Бұл әр адамның екінші «мамандығы», оны жүзеге асыру қабілеті негізінен таңдалған кәсіптегі ілгерілеуге байланысты.Үшіншіден, бастауыш білім беру кезеңінің барлық мүмкіндіктерін балалардың оқу мотивтерін қалыптастыру және интеллектуалдық дамуы үшін пайдалануқажет.Оқу-тәрбие процесінің тиімділігі мен сапасын арттыру мәселесін шешудегі өзекті мәселе мектеп оқушыларының оқуын белсендіру болып табылады. Оның ерекше маңыздылығы мынада: оқыту рефлексиялық және түрлендіруші әрекет бола отырып, оқу материалын қабылдау мен есте сақтауға ғана емес, сонымен бірге оқушының танымдық әрекетінің өзіне деген көзқарасын қалыптастыруға бағытталған. Іс-әрекеттің түрлендіруші сипаты әрқашан субъектінің қызметімен байланысты.